LR Seimas 2015 m. lapkričio 26 d. įstatymu Nr. XII-2083 pakeitė Vartotojų teisių apsaugos įstatymą, siekdamas sudaryti palankias ir aiškias sąlygas vartojimo ginčų (t. y. ginčų, kylančių tarp vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų) sprendimui ne teismo tvarka, skatinant taikų ginčų išsprendimą ir užtikrinant aukšto lygio vartotojų apsaugą. Visuotinai pripažįstama, kad neteisminis (alternatyvus) vartojimo ginčų sprendimas yra paprastesnis, efektyvesnis, greitesnis ir pigesnis ginčų sprendimo būdas nei teisminis ginčų sprendimas.
2016 m. sausio 28 d. generalinio direktoriaus įsakymu Nr. TK-14 buvo patvirtinta UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“ vartojimo ginčų nagrinėjimo tvarka. Pagal kurią, vartotojas, manantis, kad paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su vartojimo sutartimi, privalo raštu kreiptis į paslaugų teikėją t.y. UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“, adresu Elektrinės g. 8, Elektrėnai, tel. 8 528 58 081, el. paštas administracija@eku.lt ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai vartotojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. Tai vartotojas turi padaryti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią sužinojo apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą. Paslaugų teikėjas privalės neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutiks su vartotojo reikalavimais, privalės ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Kai paslaugų teikėjas netenkins vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, paslaugų teikėjo atsakyme turės būti pateikta informacija apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą.
Vartotojų prašymus ir skundus ne teismine tvarka nagrinėja šios institucijos:
- Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, el.p. info@vert.lt, tel. (8 5) 213 5166, faks. (8 5) 213 5270, interneto svetainė www.regula.lt):1.1.Vartotojų ir energetikos įmonių ginčus dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl veiklos ar neveikimo tiekiant, perduodant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, dėl kitų ginčų energetikos srityje;
- Iš sutartinių santykių kylančius vartotojų ar abonentų ir geriamojo vandens tiekėjų, nuotekų tvarkytojų paviršinių nuotekų tvarkytojų, nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų, ginčus dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, nuotekų transportavimo paslaugų kainų, laikino atjungimo nuo/prijungimo prie geriamojo vandens tiekimo tinklų paslaugų kainų ir jų taikymo.
- Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Siesikų g. 19, LT-07170 Vilnius, el. p. info@vmvt.lt, tel. (8 800) 40 403, internetinė svetainė www.vmvt.lt) - dėl geriamojo vandens saugos ir kokybės.
- Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. (8 5) 2626751, faks. (8 5) 2791466, interneto svetainė www.vvtat.lt) – iš vartojimo sutarties tarp vartotojo (gyventojo) ir bendrovės kylančius ginčus, nepriskirtus kitoms vartojimo ginčus nagrinėjančioms institucijoms.